Stefano's Famous Italian Pizza

A wiseguy chooses Stefano's

Stefano’s is een begrip in Den Bosch en omstreken. Met name voor de handgemaakte pizza met in eigen huis gemaakte knoflook olie loopt men graag een blokje om. Vrijwel dagelijks zit het restaurant in het centrum vol en is de ingang geblokkeerd door afhaal klanten. In de Corona tijd heeft Stefano’s door de bezorging van pizza's en pasta's geen probleem gehad met het hoofd boven water houden. Sterker nog, juist nu besluiten ze een afhaal filiaal te openen in Den Bosch Zuid. Hier heeft Stefano’s al naam en faam en vanuit hier zouden ze na de Corona tijd het grootste gedeelte van de bezorging kunnen laten plaatsvinden.

Stefano's vroeg ons om het nieuwe afhaal filiaal van Stefano’s te voorzien van een huisstijl en identiteit dat bij het huidige restaurant past, met daarbij ook een menukaart en flyer. Ons leek het verstandiger om een restyle door te voeren die gelijk franchise proof was, zodat ze bij een eventueel volgend filiaal, of het nu om een restaurant of afhaal filiaal gaat, hun huisstijl zo door kunnen voeren en het plan zo uit kunnen rollen. 

Onze eerste bevindingen waren dat er al enkele jaren op het onderbuik gevoel ondernomen werd. Er zijn inmiddels aardig wat concurrenten bij gekomen die hun zaakjes goed voor elkaar hebben. Het feit dat Stefano’s nog zo goed liep was aan één ding te danken, de beste pizza van Den Bosch en omstreken! Dit zou ook het speerpunt van Stefano’s worden.
Fans in the making
1.500+
Gebakken Famous Italian Pizza's per week over beide filialen
150+
Aan tafel etende bezoekers per dag over beide filialen
1.000+
Online bestellingen gemiddeld per maand over beide filialen

Stefano's Famous Italian Pizza

Fans in the making

1.500+

Gebakken Famous Italian Pizza's per week over beide filialen

150+

Gemiddeld aan tafel etende bezoekers per dag over beide filialen

1.000+

Online bestellingen gemiddeld per maand over beide filialen

A wiseguy chooses Stefano's

Stefano’s is een begrip in Den Bosch en omstreken. Met name voor de handgemaakte pizza met in eigen huis gemaakte knoflook olie loopt men graag een blokje om. Vrijwel dagelijks zit het restaurant in het centrum vol en is de ingang geblokkeerd door afhaal klanten. In de Corona tijd heeft Stefano’s door de bezorging van pizza's en pasta's, geen probleem gehad met het hoofd boven water houden. Sterker nog, juist nu besluiten ze een afhaal filiaal te openen in Den Bosch Zuid. Hier heeft Stefano’s al naam en faam en vanuit hier zouden ze na de Corona tijd het grootste gedeelte van de bezorging kunnen laten plaatsvinden.

Stefano's vroeg ons om het nieuwe afhaal filiaal van Stefano’s te voorzien van een huisstijl en identiteit dat bij het huidige restaurant past, met daarbij ook een menukaart en flyer. Ons leek het verstandiger om een restyle door te voeren die gelijk franchise proof was, zodat ze bij een eventueel volgend filiaal, of het nu om een restaurant of afhaal filiaal gaat, hun huisstijl zo door kunnen voeren en het plan zo uit kunnen rollen. 

Onze eerste bevindingen waren dat er al enkele jaren op het onderbuik gevoel ondernomen werd. Er zijn inmiddels aardig wat concurrenten bij gekomen die hun zaakjes goed voor elkaar hebben. Het feit dat Stefano’s nog zo goed liep was aan één ding te danken, de beste pizza van Den Bosch en omstreken! Dit zou ook het speerpunt van Stefano’s worden.
De kaart moest simpeler en de pizza moest het middelpunt worden. Naast de pizza’s zijn er enkele pasta’s, salades en desserts. 
Deze worden aangevuld met gerechten van de maand en specials. Alle gerechten en dranken zijn verder echt Italiaans of hebben een Italiaanse inslag.
We zijn begonnen met een lichte restyle van het logo. De basis is hetzelfde gebleven, een script-style woordmerk. Dit hebben we zo gelaten maar we hebben er wat meer schwung in gelegd en gekozen voor een andere tagline; pizza et piu heeft plaats gemaakt voor famous Italian pizza
en daar is geen woord aan gelogen. Het kleuren palet was donker rood met beige en is simpelweg opvallend keihard rood geworden. Er is voor 3 fonts gekozen, voor de headings, de platte tekst en een accent font.
"Fearless begreep precies wat wij nodig hadden. Ze wisten het probleem achter het probleem te vinden. Ze zijn bij onze visie en missie begonnen en hebben een positionering en strategie neergezet die ons op het lijf is geschreven. Wij zijn klaar voor de toekomst!"
– Bob Frederiks, Stefano's Famous Italian Pizza
De positionering, strategie en waarden zijn op papier gezet. De identiteit is vorm gegeven. Alles is klaar voor de toekomst maar er zijn nog zat zaken die aangepakt dienen te worden. Het mooie is dat nu duidelijk is wat. Next up is de website...
Voor Stefano's hebben we uiteindelijk de positionering en strategie ontwikkeld, de identiteit neergezet, de social media opgezet, een interieur plan gemaakt, verpakkingen, communicatie etc.

We zijn erg trots op het resultaat en zien dat het goed ontvangen wordt en werkt. Er moet nog wat werk verzet worden maar het begin is er. Stefano's heeft de tools om in de toekomst nog verder uit te breiden. Buon appetito!
De kaart moest simpeler en de pizza moest het middelpunt worden. Naast de pizza’s zijn er enkele pasta’s, salades en desserts. Deze worden aangevuld met gerechten van de maand en specials. Alle gerechten en dranken zijn verder echt Italiaans of hebben een Italiaanse inslag. 
We zijn begonnen met een lichte restyle van het logo. De basis is hetzelfde gebleven, een script-style woordmerk. Dit hebben we zo gelaten maar we hebben er wat meer schwung in gelegd en gekozen voor een andere tagline; pizza et piu heeft plaats gemaakt voor famous Italian pizza en daar is geen woord aan gelogen. Het kleuren palet was donker rood met beige en is simpelweg opvallend keihard rood geworden. Er is voor 3 fonts gekozen, voor de headings, de platte tekst en een accent font.
"Fearless begreep precies wat wij nodig hadden. Ze wisten het probleem achter het probleem te vinden. Ze zijn bij onze visie en missie begonnen en hebben een positionering en strategie neergezet die ons op het lijf is geschreven. Wij zijn klaar voor de toekomst!"
– Bob Frederiks,
   Stefano's Famous Italian Pizza
De positionering, strategie en waarden zijn op papier gezet. De identiteit is vorm gegeven. Alles is klaar voor de toekomst maar er zijn nog zat zaken die aangepakt dienen te worden. Het mooie is dat nu duidelijk is wat. Next up is de website...
Voor Stefano's hebben we uiteindelijk de positionering en strategie ontwikkeld, de identiteit neergezet, de social media opgezet, een interieur plan gemaakt, verpakkingen, communicatie etc.

We zijn erg trots op het resultaat en zien dat het goed ontvangen wordt en werkt. Er moet nog wat werk verzet worden maar het begin is er. Stefano's heeft de tools om in de toekomst nog verder uit te breiden. Buon appetito!

Klant: Stefano's
Opdrachtgever: Stefano's
Services
Positionering
Strategie
Grafisch ontwerp
Activatie
Credits
-
Klant: Stefano's
Opdrachtgever: Stefano's
.
Services
Positionering
Strategie
Grafisch ontwerp
Activatie
Credits
-
Sharing is caring

Zullen we
Koffie drinken?

Ja? Maak dan gebruik van ons contact formulier zodat we zo snel mogelijk een afspraak kunnen maken
om eens praten met een kopje koffie, wij vinden dat ook altijd gezellig!

Zullen we
koffie 
drinken?

Ja? Maak dan gebruik van ons contact formulier zodat we zo snel mogelijk een afspraak kunnen maken om eens praten met een kopje koffie, wij vinden dat ook altijd gezellig!