Hutten

Powering Food Improvement

Powering Food Improvement is het uitgangspunt van Foodsquad. Ze willen dat voeding bijdraagt aan een beter leven. Maar hoe dan? Door het voedselsysteem in balans te brengen, met voldoende gezond eten voor iedereen op een gezonde planeet. Daar zet Foodsquad zich voor in. Daarvoor zijn systeemveranderingen nodig en is samenwerking cruciaal. Foodsquad brengt daarom bedrijven en instellingen en hun kennis en kunde bij elkaar. Samen met deze partners werkt Foodsquad aan innovaties voor een circulair voedselsysteem en op het gebied van voeding en gezondheid. 
We hebben een beeldmerk gecreëerd dat een combinatie is van de F en de S van FoodSquad en dat in combinatie met een soort leger insigne wat natuurlijk refereert aan de squad.
Het complete logo hebben we een zachter uiterlijk gegeven door er wat afgeronde hoeken aan te geven. Hiermee creëren we wat balans in het geheel. De tagline "Powering Food Improvement" past er mooi onder en geeft direct duidelijk weer waar het om gaat.
Fans in the making
10+
Aangesloten partijen die zich toewijden aan beter en duurzamer voedsel
20+
Projecten die bijdragen aan beter en duurzamer eten
20%
Vermindering van voedselverspilling in de catering tak, van 27% naar 7%

Hutten Catering

Fans in the making

10+

Aangesloten partijen die zich toewijden aan beter en duurzamer voedsel

20+

Projecten die bijdragen aan beter en duurzamer eten

20%

Vermindering van voedselverspilling in de catering tak, van 27% naar 7%

Powering Food Improvement

Powering Food Improvement is het uitgangspunt van Foodsquad. Ze willen dat voeding bijdraagt aan een beter leven. Maar hoe dan? Door het voedselsysteem in balans te brengen, met voldoende gezond eten voor iedereen op een gezonde planeet. Daar zet Foodsquad zich voor in. Daarvoor zijn systeemveranderingen nodig en is samenwerking cruciaal. Foodsquad brengt daarom bedrijven en instellingen en hun kennis en kunde bij elkaar. Samen met deze partners werkt Foodsquad aan innovaties voor een circulair voedselsysteem en op het gebied van voeding en gezondheid. 
We hebben een beeldmerk gecreëerd dat een combinatie is van de F en de S van FoodSquad en dat in combinatie met een soort leger insigne wat natuurlijk refereert aan de squad.
Het complete logo hebben we een zachter uiterlijk gegeven door er wat afgeronde hoeken aan te geven. Hiermee creëren we wat balans in het geheel. De tagline "Powering Food Improvement" past er mooi onder en geeft direct duidelijk weer waar het om gaat.
In deze identiteit is ervoor gekozen om gebruik te maken van een opvallende key-visual. De Foodsquad is het collectief van diverse bedrijven en instanties die zich inzetten voor de verbetering van voedsel. Zij zijn de superhelden van vandaag. De visual die gebruikt wordt is die van een Foodsquad superheld die op het punt staat in actie te komen.
Voor de opening van Foodsquad hebben we een brandmovie gemaakt die met enig gevoel voor dramatiek maar duidelijk vertelde waar Foodsquad voor staat. En later hebben we voor een evenement in samenwerking met de Hogere Agrarische School, een poster en flyer ontworpen waarin we de studenten als de toekomstige Foodsquad helden weergaven.
Ook hebben we voor Foodsquad een brandmovie gemaakt om het nieuwe bedrijf aan de wereld te introduceren. 
In deze film laten we enkele situaties zien die betrekking hebben op waar Foodsquad zich mee bezig houdt.
De film is een 2D animatie. De verschillende scenes bestaan uit foto's waaraan we subtiele animaties hebben toegevoegd.
Op deze manier kunnen we realistisch uitziende shots bouwen die eigenlijk niet te filmen zijn. Het geheel eindigt met een logo reveal.
"Toen Foodsquad vroeg om te helpen met hun branding en de opdrachtgever aangaf een rebelse en opvallende uitstraling te willen, wist ik direct dat ik Fearless als partner wilde laten meewerken aan dit project. Fearless is niet bang om een klein risico te nemen om design naar een volgend niveau te brengen. Dat maakt hun output verrassend en uniek."
– Bernice Verbakel, Typisch Bernice
Foodsquad doet erg goed werk op het gebied van verbetering en verduurzaming van voedsel. Ze vertolken een voorbeeldfunctie voor andere food gerelateerde bedrijven. We zijn dan ook erg trots dat we ons steentje hieraan bij hebben kunnen dragen.
We hebben een identiteit ontworpen die de achterliggende gedachte uitdraagt, goed te implementeren is en zeer herkenbaar is. Het logo doet vandaag de dag nog steeds goed zijn werk.

Naast de ontwikkeling van de identiteit hebben we visitekaartjes en briefpapier opgeleverd, een website ontwikkeld, een brandmovie gemaakt en voor een event met de Hogere Agrarische School, posters en flyers ontworpen. Al met al dus een vrij complete scope waar we erg blij mee zijn.
In deze identiteit is ervoor gekozen om gebruik te maken van een opvallende key-visual. De Foodsquad is het collectief van diverse bedrijven en instanties die zich inzetten voor de verbetering van voedsel. Zij zijn de superhelden van vandaag. De visual die gebruikt wordt is die van een Foodsquad superheld die op het punt staat in actie te komen. Voor de opening van Foodsquad hebben we een brandmovie gemaakt die met enig gevoel voor dramatiek maar duidelijk vertelde waar Foodsquad voor staat. En later hebben we voor een evenement in samenwerking met de Hogere Agrarische School, een poster en flyer ontworpen waarin we de studenten als de toekomstige Foodsquad helden weergaven.
Voor de brandmovie hebben we de werkzaamheden vertaald naar onmogelijke beelden. Dit zijn foto's waar we subtiele animaties in hebben toegrpast. Op deze manier vertellen we op een kunstzinnige manier dat Foodsquad de grenzen op het gebied van voedsel verlegd.
De film is een 2D animatie. De verschillende scenes bestaan uit foto's waaraan we subtiele animaties hebben toegevoegd. Op deze manier kunnen we realistisch uitziende shots bouwen die eigenlijk niet te filmen zijn. Het geheel eindigt met een logo reveal.
"Toen Foodsquad vroeg om te helpen met hun branding en de opdrachtgever aangaf een rebelse en opvallende uitstraling te willen, wist ik direct dat ik Fearless als partner wilde laten meewerken aan dit project. Fearless is niet bang om een klein risico te nemen om design naar een volgend niveau te brengen. Dat maakt hun output verrassend en uniek."
– Bernice Verbakel,
   Typisch Bernice
Foodsquad doet erg goed werk op het gebied van verbetering en verduurzaming van voedsel. Ze vertolken een voorbeeldfunctie voor andere food gerelateerde bedrijven. We zijn dan ook erg trots dat we ons steentje hieraan bij hebben kunnen dragen.
We hebben een identiteit ontworpen die de achterliggende gedachte uitdraagt, goed te implementeren is en zeer herkenbaar is. Het logo doet vandaag de dag nog steeds goed zijn werk.

Naast de ontwikkeling van de identiteit hebben we visitekaartjes en briefpapier opgeleverd, een website ontwikkeld, een brandmovie gemaakt en voor een event met de Hogere Agrarische School, posters en flyers ontworpen. Al met al dus een vrij complete scope waar we erg blij mee zijn.

Klant: Foodsquad
Opdrachtgever: Hutten

Services
Strategie
Grafisch ontwerp
Webdesign
Animatie
Credits
Typisch Bernice
Klant: Foodsquad
Opdrachtgever: Hutten
.
Services
Strategie
Grafisch ontwerp
Webdesign
Animatie
Credits
Typisch Bernice
Sharing is caring

Zullen we
Koffie drinken?

Ja? Maak dan gebruik van ons contact formulier zodat we zo snel mogelijk een afspraak kunnen maken
om eens praten met een kopje koffie, wij vinden dat ook altijd gezellig!

Zullen we
koffie 
drinken?

Ja? Maak dan gebruik van ons contact formulier zodat we zo snel mogelijk een afspraak kunnen maken om eens praten met een kopje koffie, wij vinden dat ook altijd gezellig!